نکات مهم در مورد امتحانات پاسخ به سئوال:
با پرداخت نکردن شهریه امکان حضور در امتحانات هست ؟

پاسخ:
بله. دانشجویان بدهکار امکان شرکت در آزمون های اختصاصی و عمومی در هر دو سامانه آزمونی را دارند، اما اسامی دانشجویان بدهکار در لیست قابل مشاهده اساتید در سیستم گلستان وجود ندارد و عملاً اساتید گرامی نمی توانند نمره  میان ترم و پایان ترم را برای دانشجویان بدهکار ثبت نمایند. با توجه به اینکه آخرین مهلت ثبت نمره در سیستم گلستان نیز فقط تا اول بهمن ماه می باشد، مطمئناً هماهنگی بین دانشجو و اساتید و ثبت نمره تا آن زمان مشکلاتی به همراه خواهد داشت

✔️دانشجویان عزیز با عضویت در گروه های اطلاع رسانی در پیام رسانهای مختلف، از موارد و اطلاعیه ها باخبر شوید  http://fars.pnu.ac.ir/Portal/home/?544409/

سامانه پرسش وپاسخ استان فارس👇 
  🔸قابل توجه دانشجویان عزیزی که تاکنون شهریه خود را پرداخت نکرده اند

به اطلاع می رساند  امکان ثبت نمرات میانترم و پایان ترم توسط اساتید محترم، منوط به تسویه بدهی و پرداخت کل شهریه توسط دانشجو  در سامانه گلستان است.
لطفاً هرچه سریعتر نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام فرمایید .


نکاتی در مورد خطای ورود نامعتبر یا خطاهای دیگر زمانی که با نام کاربری و رمز عبور خود قصد ورود به سایت دروس عمومی را دارید
👈🏻دانشجویان توجه کنند، اگر پس از درج نام کاربری و رمز ورودبا خطای ورود نامعتبر روبرو شدید،  اولین اقدام 👇
1⃣ از درستی نام کاربری  (شماره دانشجویی) و رمز عبور (کد ملی با صفر) اطمینان حاصل نماید
2⃣فیلتر شکن خاموش باشد.
پس از اطمینان از صحت موارد ذکر شده مجددا با درج نام کاربری و رمز ورودبه سایت را کلیک کنید.
🔹 معمولا با ورود مجدد  نام کاربری و رمز عبور خطا رفع شده است و میتوانید وارد سامانه شوید.
🔹در صورتی که برای چندین بار این خطا تکرار شد و شما نتوانستید وارد سایت شوید، حتما با کارشناس آزمون مرکزتان تماس بگیرید تا نسبت به بررسی نام کاربری و رمز عبور و راهنمایی شما اقدام کند.

اطلاعیه مهم برای دانشجویانی که چندآزمون همزمان دارند

سوال :
چگونه بفهمیم تلاقی ساعت امتحان رفع گردیده است ؟

پاسخ:
در سامانهvc خود وارد شوید و به بازه های زمانی ثبت شده برای دو آزمون تلاقی دار دقت کنید
⛔ بعضی از آزمون ها ساعت شروع آزمون بین نیم تا یک ساعت زمان شروع آزمون تغییر کرده است ، در این صورت به ترتیب شروع آزمون نسبت به امتحان دادن اقدام فرمایید.

⛔بعضی از آزمون های تلاقی دار بازه برگزاری آزمون ( ساعت شروع و پایان آزمون ، نه مدت زمان اجازه هر دانشجو برای امتحان دادن ) بین یک تا دو ساعت افزایش یافته ، در این صورت ابتدا آزمونی را امتحان دهید که بازه برگزاری کمتری دارد و سپس آزمون بعدی که بازه برگزاری بیشتری دارد .
⛔نکته مهم :
در هنگام آزمون دقت فرمایید مدت زمانی که تا پایان برگزاری امتحان باقی مانده متناسب با مدت زمان اجازه هر دانشجو برای آزمون باشد ، برای مثال اگر آزمونی ساعت ۱۱ برگزار می شود و تا ساعت ۱۲ بازه برگزاری دارد ولی مدت زمان اجازه هر نفر ۳۰ دقیقه می باشد ، دانشجو می بایست حداکثر ۱۱ و ۳۰ دقیقه وارد آزمون شود تا مدت ۳۰ دقیقه اجازه را در اختیار داشته باشد ، در غیر اینصورت هرچه از ۱۱ و ۳۰ دقیقه بگذرد ، از مدت زمان اجازه هر دانشجو برای آزمون کسر می گردد .


✔️دانشجویان عزیز با عضویت در گروه های اطلاع رسانی دانشگاه در پیام رسانهای مختلف، از موارد و اطلاعیه ها باخبر شوید  http://fars.pnu.ac.ir/Portal/home/?544409/

پاسخ به سئوال
ببخشید چرا امتحانات پایان ترم من به صورت کامل در سامانه vc ثبت نشده؟

پاسخ:
همانگونه که قبلا هم توضیح داده ایم آزمون های پایان نیمسال دروس تخصصی و غیرعمومی در سامانه http://vc.farspnu.ac.ir و آزمون پایانی دروس عمومی در سامانه  sanjesh.pnu.ac.ir برگزار می شود.
ظاهراً منظور شما این است که چرا لینک برخی از آزمون ها در صفحه اول سمت چپ سامانه vc مشاهده نمی کنید. دراین خصوص دو نکته مهم توجه فرمایید . اول اینکه برای اطلاع از آزمون ها بهتر است روی هر عنوان درس در قسمت سمت راست سامانه، کلیک نموده وپس ازوارد شدن به صفحه درس مربوطه از جزئیات کلاسها، آزمون های میان ترم و پایان ترم مطلع شوید.  نکته دوم : عدم مشاهده لینک آزمون در سامانه (صفحه اول و یا در صفحه درس مربوطه)، به دلیل عدم تعریف آزمون آن درس توسط استاد محترم می باشد. دراین خصوص جای نگرانی وجود ندارد چرا که تا قبل از روز آزمون ، و به محض تعریف آزمون ،لینک  آن قابل مشاهده خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر