با برگزاری امتحانات برای 238 هزارنفر/آزمون در25 روز دانشگاه پیام‌نور فارس رکورد آزمون های الکترونیکی را شکست  
با برگزاری امتحانات برای 238 هزارنفر/آزمون در25 روز
دانشگاه پیام‌نور فارس رکورد آزمون های الکترونیکی را شکست

.


رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: با برگزاری موفق 7هزار و 278 آزمون الکترونیکی در طول 25 روز، رکورد برگزاری آزمون های آنلاین در استان فارس با شرکت 238 هزارنفر،آزمون و ثبت 3 میلیون و 969 هزار و 627 پاسخ به سئوالات شکسته شد.
دکتر محمدحسن صیف با بیان اینکه با تلاش خالصانه و شبانه روزی همکاران اداری و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان فارس، امتحانات نیمسال تحصیلی اول 1400-1399 با موفقیت چشمگیری به پایان رسید، افزود: کرونا نه تنها موجب توقف آموزش و یادگیری در دانشگاه پیام نور نشد، بلکه به موفقیت هر چه بیشتر این دانشگاه در توسعه آموزش الکترونیکی در برگزاری کلاسها و آزمون های آنلاین کمک شایانی کرد.
وی با اشاره به برگزاری کلاسها و امتحانات دانشگاه به صورت متمرکز استانی افزود: در نیمسال گذشته 25 هزار کلاس آنلاین در کنار 7 هزار و 278 آزمون در سامانه آموزش الکترونیکی این دانشگاه برای 28 هزار دانشجو برگزار شده است.
وی افزود: این موفقیت حاصل همدلی و همراهی همه همکاران اداری ، علمی و مدرسان حق التدریس است و نشان از اهتمام و توجه این دانشگاه به توسعه علم در بسترهای آموزش مجازی و الکترونیک دارد.
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، حتی کسانی که در روستاها و نقاط دورافتاده بودند، نیز با کمترین مشکل موفق شدند در امتحانات شرکت کنند زیرا سامانه طراحی شده نیاز به زیرساخت خاصی نداشته است.
وی به یکی دیگر از تجربه های موفق پیرامون آزمون سازی با استفاده از مخزن سئوال نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تجربه بدست آمده در نیمسال جدید همه آزمون ها، برای هر دانشجو اختصاصی سازی می شود.
وی توضیح داد: آزمون‌های این دانشگاه به‌صورت اختصاصی برای هر دانشجو برگزار می‌شود؛ درواقع سیستم این امکان را فراهم می‌سازد که پرسش‌های دانشجویان با یکدیگر متفاوت باشد و درصورتی که سوالی مشترک باشد نیز گزینه‌ها جابه‌جا خواهند شد.
وی اضافه کرد: در ترم جاری نیز با برنامه ریزی هدفمند درصدد ارائه خدمات مطلوب الکترونیکی در حوزه برگزاری کلاس های آنلاین و آزمون های الکترونیکی با کیفیت بهتری هستیم.
دبیر منطقه 7 دانشگاه پیام نورافزود: خوشبختانه دانشگاه پیام نور با زیر ساخت های پیشرفته و به روز خود در حوزه آموزش الکترونیکی ، خدمات مطلوبی را به دانشجویان در فضای مجازی ارائه کرده است که موجب شد در راستای مهار کرونا حضور دانشجویان در دانشگاه به حداقل ممکن کاهش یابد.
به گفته دکتر صیف، انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور از اول بهمن لغایت 8 بهمن خواهد بود و کلاسهای الکترونیکی دانشجویان این دانشگاه نیز از 18 بهمن ماه در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور استان فارس آغاز خواهد شد.
دکتر صیف، درباره دروس عملی دانشجویان هم گفت : آن دسته از کلاس‌های عملی که با تحقیق و پژوهش انجام می‌شود، قطعا مجازی است؛ اما حضور در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بنا بر تصمیم ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا ممکن است تا پایان ترم، صورت پذیرد؛ البته این کلاس‌ها به دلیل عدم ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط تا به امروز برگزار نشده است.
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور، در زمینه آموزش الکترونیکی به عنوان یک برند شناخته شده است چرا که با توسعه زیرساخت های خود در زمینه آموزش مجازی و الکترونیکی به نسبت سایر دانشگاه ها، شرایط لازم را برای آموزش الکترونیکی بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو فراهم ساخته است.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر