برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه با آمریکا، منفعت یا خسارت به همت دانشگاه پیام نور نی ریز کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه با آمریکا؛ منفعت یا خسارت با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه پیام نور ،مسوولین و انبوهی از مردم در  محل مصلای بزرگ نماز جمعه شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نورنی ریز، این کرسی آزاد اندیشی به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور حاج آقا حسینی امام جمعه شهرستان، آیت الله فال اسیری،دکتر شفیعی رئیس حوزه علمیه امام صادق و سایر مسئولین و اعضای شورای شهر و همچنین شهروندان علاقمند به موضوع، ریاست، کارکنان و حضور گرم دانشجویان برگزار شد. 
در ابتدا، شهباز صداقت رئیس دانشگاه پیام نور نی ریز ضمن خیر مقدم به حضار و ارائه توضیحات در خصوص اهمّیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها از منظر مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) و لزوم ایفای نقش دانشگاه در آگاهی دهی و بصیرت افزایی دانشجویان و اقشار مختلف جامعه،  گزارشی از کرسی های آزاد اندیشی برگزار شده در این دانشگاه ارائه نمود.
 سپس دانشجویان موافق و مخالف، ارتباط با آمریکا به شکلی منتقدانه نظرات خود را مطرح کرده و هر یک به شکلی کاملاً آزادانه در این باره اظهار نظر و دیدگاههای خود را بیان کردند. 
دانشجویان موافق بیان کردند: ارتباط با آمریکا و تعامل ایران با آمریکا می تواند،  به بهبود اوضاع کشور و ارتباط تجاری موثر کمک کند و ایران را از حالت بسته بودن و عدم ارتباط با سایر کشورها خارج سازد و تحریم ها را خنثی کند که در این صورت ایران به صورت چشمگیری پیشرفت نموده و معضلات ناشی از بیکاری و نابسامانی های اقتصادی حل شود. 
دانشجویان مخالف ارتباط با آمریکا عنوان کردند: تعامل کشورمان با آمریکا نه تنها موجب بهبود روابط نخواهد شد، بلکه ما را بیش از پیش وابستهی محصولات وارداتی می کند و دیگر قادر نخواهیم بود تولیدات داخلی را گسترش دهیم و از طرفی آمریکا کشوری می باشد که به تعهداتش عمل نمی کند و مفاد قراردادهایی را که امضا کرده نادیده گرفته است،بنابراین آنها به چیزی جز منافع خودشان فکر نمی کنند و همواره در تلاشهستند، سایر کشورها(مخصوصاً کشورهای مسلمان) را به زیر استعمار کشیده و نهایتاً نابود سازند..
در ادامه ، حجت الاسلام و المسلمین دکترعقیل شفیعی استاد داور این کرسی آزاد اندیشی به یکایک سؤالات دانشجویان پاسخ داد و با توضیحات تکمیلی خود و بیان دیدگاه های مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) ، نسبت به رفع شبهات دانشجویان و حضّار در خصوص موضوع رابطه با آمریکا توضیحاتی ارائه کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه پیام نور جهت برگزاری این برنامه، به اهمّیت و جایگاه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای دانشجویان اشاره نمود و تداوم این برنامه ها را خواستار شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر