اطلاع رسانی
1402/10/11 دوشنبه
برگزاری نخستین همایش رساله الحقوق امام سجاد(ع) در دانشگاه پیام نور فارس
نخستین همایش دو روزه رساله الحقوق امام سجاد(ع) با میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس و به صورت مجازی آغاز به کار کرد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس دکتر جاجرمی زاده در ابتدای این همایش گفت: عظمت و ارزش اینگونه همایش ها که در قالب مفاهیم اسلام ناب محمدی(ص) در این برهه زمانی برگزار می شود این است که زحمات پژوهشگران اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس افزود:ما در عصری قرار داریم که معادلات جهانی به واسطه درگیری اسلام و استکبار جهانی تغییر کرده و مسیر جدیدی به سمت تمدن نوین اسلامی باز شده است
وی با تشکر از همه عواملی که در برگزاری این همایش تلاش کردند تاکید کرد: ارزش رویکرد برگزار کنندگان این رویدادهای علمی مبتنی بر معارف الهی از آنجایی صدچندان می شود که فلسفه اومانیستی تمدن و حقوق بشر دنیای غرب را به چالش کشیده است.
دکتر محمدهادی امین ناجی، دبیر علمی همایش نیز گفت: نگاه ما به دوران زعامت و رهبری امام سجاد(ع) می تواند از منظرهای مختلف متن پژوهی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: در متن پژوهی اسلامی، امام سجاد(ع) آثار ارزشمندی به آیندگان تقدیم کرده اند که به ارتباط انسان با خدا و ارتباط انسان با سایر انسانها در این آثار از جمله صحیفه سجادیه و رساله الحقوق پرداخته شده است.

به گفته دکتر بهزاد مریدی، دبیر اجرایی همایش۵۴ پژوهشگر آثار خود را در قالب ۴۴ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که ۵ مقاله به صورت پوستر و بقیه به صورت سخنرانی ارائه می گردد.

مفاهیم رساله الحقوق ،راههای تحقق رساله الحقوق،تمامی حقوقی که از منظر رساله الحقوق بر عهده انسان است،راویان،رجال و اسناد رساله الحقوق ،کارکرد رساله الحقوق در جامعه،بررسی ترجمه ها و شروح رساله الحقوق،رساله الحقوق به روایت زیدبن علی بن الحسین (ع) و سایر موضوعات مرتبط از محورهای این همایش عنوان شده است.

گفتنی است حدود ۳۰۰ پژوهشگر و دانش پژوه از سراسر کشور به صورت مجازی در این همایش شرکت کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر